Ledig fulltidsstilling som Porteføljestyrer

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Prospera hjelper ideelle organisasjoner med utfordringer innen økonomi, kommunikasjon, juss, skalering, utvikling og ledelse. Vi er et nettverk av nå 350 pro bono-konsulenter med høyere utdannelse og arbeidserfaring fra ledende bedrifter, organisasjoner og offentlig sektor. Nå har vi ledig stilling som porteføljestyrer.

De siste tre årene har vi donert pro bono prosjekter for 5,5 mill kroner. Prospera har økt fra 100 til 350 konsulenter på to år. Konsulentene jobber på fritiden og vi kaller dette kompetansebasert frivillighet. Vi er nå etablert i Stavanger og Bergen, i tillegg til Oslo. Nå søker vi en porteføljestyrer til å ivareta overordnet ansvar for våre prosjektleveranser som øker i antall.

Vi ser frem til å få en ny kollega som vil tiltre rollen som porteføljestyrer. Vi vil vurdere søkere fortløpende.

Prosperas administrasjon er mellomleddet mellom pro bono-konsulentene og de ideelle organisasjonene. Porteføljestyrer (tilsvarende COO) skal jobbe tett opp til Daglig leder og vi ser derfor etter en kandidat som har erfaring fra smidig metodikk, som er opptatt av å plukke opp brukernes (pro bono-konsulentenes og mottakerorganisasjonenes) erfaringer kontinuerlig på en strukturert måte, og som med innlevelse og kreativitet ser hvordan vi kan optimalisere våre prosesser og brukeropplevelser.

Porteføljestyrerens viktigste rolle er å følge opp flere prosjektteam. I jobben som porteføljestyrer (COO) ser vi etter en person med interesse, engasjement og motivasjon til å tre inn i en rolle som har overordnet ansvar for tilrettelegging for våre prosjekter til det beste for konsulentene og mottakerorganisasjonene.

Vi ønsker oss en person som lar seg inspirere og motivere av å gå inn i en ideell organisasjon som er i sterk vekst, både i volum, innhold og geografisk tilstedeværelse og vi anser oss selv som en del av start-up og sosial entreprenørskap-miljøet i Norge.

Vi ønsker oss en prosjektplanlegger som

  • Benytter relevant smidig metodikk
  • Har erfaring innen tradisjonell prosjektledelse (estimering, planlegging, rapportering etc)
  • Gjerne har sertifisering innen prosjektledelse (Prince2, Scrum Master eller liknende)
  • Gjerne har erfaring/interesse for design thinking/brukeropplevelse/gamification av kundeløp
  • Tar naturlig ansvar i situasjoner og er en reflektert sparringspartner
  • Har gode kommunikasjonsevner både skriftlig og muntlig
  • Er energisk og utadvendt
  • Er nysgjerrig og lærevillig
  • Har stå-på-vilje og evner følge intensive prosjekter
  • Er strukturert og har evne til å ha oversikt over mange prosjekter samtidig

I Prospera får du

  • Unik innsikt i sosialt entreprenørskap og ideell virksomhet
  • Ta del i en raskt voksende bevegelse nasjonalt og globalt
  • Tilgang til et veldig ressurssterkt nettverk, positive mennesker og omgivelser
  • Mulighet til å utvikle spissede og tverrfaglige team
  • Innsikt innen flere ulike typer konsulenttjenester og leveranser
  • Kontor på 657 et av Oslos mest spennende coworking-arenaer
  • Være med på å skalere Prospera, som sosiale entreprenører, til å være en nasjonal organisasjon.
  • Ekstra lang ferie
  • Kjernetid fra 0900-1400

Noe reising og kveldsarbeid må medberegnes.

Søknadsfrist
Vi vurderer søkere fortløpende

Ved spørsmål til stillingen
Daglig leder, Anne Aaby: anne@prosperastiftelsen.no / 91323959 mellom kl 11.00-1200.

Hvordan søker du?
Vis gjerne interesse for stillingen ved å søke direkte på LinkedIn, men send også søknadsbrev med CV til anne@prosperastiftelsen.no

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail