Sosialt ansvar – nøkkelen til faglig utvikling og kulturbygging?

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Å gi ansattes kunnskap videre til ideelle organisasjoner er en svært effektiv måte å bidra i samfunnet på. Store globale konsern gjør det, og de beste norske arbeidsplassene gjør det – de ser verdien av å etablere samarbeid med ideelle organisasjoner der bedriftens medarbeidere gis mulighet til å videreutvikle sine ferdigheter på nye områder.

Prospera og Great Place to Work inviterer til frokostseminar hvor du får høre mer om hva kompetansebasert samfunnsengasjement er, hvorfor dette er gunstig for din virksomhet, samt konkrete eksempler fra Deloitte, Leger Uten Grenser og Sopra Steria.

Arrangementet passer for:

  • bedrifter som ønsker å tilby ansattes kompetanse gjennom pro bono* arbeid
  • de som jobber med HR-faget
  • alle som jobber med, eller er engasjert i, samfunnsansvar/CSR

Meld deg på her

Når: onsdag 2. november, kl. 08.30 – 10.30 (frokost fra kl 08.00)
Hvor: Deloitte, Dronning Eufemias gate 14, 0191 Oslo
Arrangementet er kostnadsfritt

Program

Hva kjennetegner de beste arbeidsplassene?

Jannik Krohn Falck, partner i Great Place to Work
Hva kjennetegner verdens beste arbeidsplasser og trender i arbeidet med sosialt ansvar? Og hvilke mulighetene ligger i å videreutvikle medarbeidernes kunnskap og ferdigheter gjennom å ta et konkret samfunnsansvar?

Kompetansebasert frivillighet – hvordan går vi frem for å oppnå de resultatene vi ønsker?

Christian Thommessen, styreleder i Prospera
Hvordan har Prospera lykkes i å etablere et nettverk med 350 pro bono konsulenter? Hvordan bistår de bedriftene i å etablere egne programmer som tilrettelegger for at bedriftens ansatte, gjennom pro bono-prosjekter, kan hjelpe ideelle organisasjoner og sosiale entreprenører? Hvilke gevinster kan bedriftene oppnå?

Kompetanse kjenner ingen grenser

Hanne Solem, ansvarlig for samfunnsansvar i Deloitte, og Jessica Lyche, Næringsansvarlig hos Leger Uten Grenser
Deloitte og Leger Uten Grenser inngikk i 2013 et langsiktig samarbeid som bygger på gjensidig kompetanseutveksling, innovasjon og engasjement av ansatte. Hvordan har deres pro-bono reise vært, og hvordan skaper dette verdi og engasjement både i Norge og utenfor landegrenser?

Kompetansebasert samfunnsengasjement – suksess internt og eksternt

Solfrid Skilbrigt, Director HR & Strategy Scandinavia i Sopra Steria
Hvordan tenker Sopra Steria rundt det å gi sine medarbeidere tid og rom til å bruke egen kompetanse som del av deres samfunnsengasjement. Hvorfor er dette riktig for dem? Hvordan gjør de det, og hva gir det tilbake?

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail