
Slik lager du Business Model Canvas
Business Model Canvas er en mal for å utvikle nye eller dokumentere eksisterende forretningsmodeller. Det er et visuelt diagram som beskriver verdiforslag, infrastruktur, kunder og økonomi til en virksomhet eller ett produkt. Modellen er mye brukt i Norge og er blant annet anbefalt av Innovasjon Norge.

Kalendergave fra Prospera
Prospera har levert over 200 løsninger til like mange ideelle organisasjoner. Nå har vi hentet ut 50 ulike verktøy fra tidligere prosjektleveranser til fri benyttelse.

Christensen til Prospera
Prospera har store vekstambisjoner for de neste årene, og ansetter Anita Christensen som ny prosjektkoordinator fra november 2020.

Prospera-prosjekter høsten 2020
Dette er oversikten over de ideelle organisasjonene som har fått tildelt pro bono-team denne høsten, og teamene som bistår dem.

Christian Thommessen om Prosperas strategiske mål
Nå må vi må videre, og Statsbudsjettet er et naturlig og nødvendig neste skritt for å skape en sterk pro bono-kapasitet i Norge.

Corona påvirker høstens Prospera-team
Denne høsten må vi passe ekstra godt på oss selv og andre. Prosperas administrasjon følger med på gjeldende råd og retningslinjer.

Prospera lanserer 50 løsninger gratis i samarbeid med Gjensidigestiftelsen
Et pro bono-team står nå klart til å utvikle 50 gratis verktøy for ideelle organisasjoner. Denne muligheten er gitt av Gjensidigestiftelsen og vi gleder oss til å være gullgravere i Prosperas tidligere leveranser!

Hjertegode Trondheim
Prospera har i flere år hjulpet organisasjoner i Trondheim.
Entusiastiske, engasjerte og energiske team har gått løs på oppgavene med all sin erfaring og kompetanse. Tverrfaglige Prospera-team med kompetente folk gir inspirasjon både til hverandre og organisasjonene som får hjelp. Mange takker for at de får lov til å være med, til å bruke sin kunnskap på et prosjekt som gjør byen og regionen til et bedre sted å være.

Følg verdiene dine!
Koronaviruset har røsket opp i samfunnet. Hvem skulle tro at smittevernlovgiving og -anbefalinger skulle bli diskutert både vidt og bredt av nær sagt alle. Noen roper på regler, andre navigerer med verdier. Det er ikke tvil om hva som er mest effektivt i urolige tider.

Dugnad for deltakelse | prelansering
Prospera har fått en tildeling av Oslo Kommune for å utvikle frivilligheten for eldre i Oslo. Prospera-teamene er tverrfaglig sammensatt av designere, tjenesteutviklere, spillutviklere, samfunnsvitere og blir ledet av dyktige prosjektledere.

Case study | UngInfo
UngInfo har de siste årene opplevd nedgang i besøkstall og ønsket å nå ut til flere ungdommer. Prospera-teamet utviklet derfor kommunikasjonsstrategi høsten 2019. I dag når UngInfo ut til flere ungdommer, de har doblet antall følgere på Instagram og besøk til nettsiden. Den negative trenden er snudd og i dag øker besøkstallene.

Case Study | Redd Ridderrennet!
Vinteren 2018 begynte det å bli tydelig. Det tradisjonsrike og legendariske Ridderrennet hadde store problemer. Det som hadde vært en organisasjon «alle» kjente til. Nå ble det klart at gjennomsnittsalderen både på de som kjente organisasjonen og deltakerne var økende.