Om organisasjonen
Fysisk aktivitet, mestring, mening og trygge fellesskap er grunnleggende for et godt liv. Samtidig står Bergen overfor alvorlige utfordringer som økende utenforskap, kriminalitet og vold – ofte blant stadig yngre barn
Midt i hjertet av Bergen sentrum finner vi TIF Viking, et idrettslag som tar et ekstra samfunnsansvar ved å tilby lavterskel aktiviteter til barn og unge.
Klubben er opptatt av å ta vare på barn, unge voksne og eldre som enten bor i sentrum, søker til sentrum eller ikke føler tilhørighet i bydelen de bor i.
TIF Viking skal fremme idrett og friluftsliv i sunne former, og tar et stort ansvar for å skape aktivitet for andre enn sine medlemmer, gjennom å arrangere åpne aktiviteter i Vikinghallen i tillegg til ulike arrangementer.
Visste du dette om TIF Viking?
Åpen hall: Hver helg, året rundt, for barn og unge.
Skolefri aktiviteter og tiltak for overvektig ungdom: Et trygt og inkluderende tilbud.
SFO med sportslig fokus og sommerleirer: Et bredt spekter av aktiviteter for barn og unge.
Bergen City Marathon: Arrangeres av TIF Viking og samler over 15.000 deltagere hvert år.
I tillegg er Viking et stort og allsidig idrettslag som driver med 12 ulike idretter.
TIF har også svært gode resultater å vise til i toppidretten:
Norges beste klubb i Volleyball
Eliteserien i håndball.
OL-gull i Triathlon 2020
OL-deltakere i friidrett og triatlon i 2024
Deltakere i 4 forskjellige i idretter i VM
Prosperastiftelsen skal bistå TIF Viking med en markeds- og kommunikasjonsstrategi.
Pro bono-prosjektet
For å styrke TIF Vikings markedsføring og kommunikasjon, og sikre at enda flere får glede av tilbudene, vil Prosperastiftelsen bistå klubben med å utvikle en ny markeds- og kommunikasjonsstrategi.
Teamet skal:
Gjennomføre en situasjonsanalyse av dagens markeds- og kommunikasjons arbeid.
Utarbeide en overordnet markeds- og kommunikasjonsstrategi for å nå ut til flere, med fokus på målgruppen barn og unge for TIF Viking.
Formidle mangfoldet av aktiviteter og samfunnsansvaret TIF Viking tar gjennom engasjerende historiefortelling.
Utarbeide en handlingsplan for 2025/2026, inkludert bruk av relevante kanaler og formater.
Målet er å gjøre TIF Vikings fantastiske arbeid enda mer kjent, slik at idrettslaget kan fortsette å bidra positivt til barn og unge i Bergen sentrum – og til hele byens fellesskap.
Ønsket kompetanse
Prosjektleder, kommunikasjon, historiefortelling, markedsføring, strategi, design, prosjektmentor, idretts engasjement.
Prosjekt med fokus på



Kontaktperson for prosjektet

Annelene Herland Aase
Regionsansvarlig Vestland
92222026
annelene@prosperastiftelsen.no
Prosjektdetaljer
- Arbeidssted Bergen
- Oppstart Oppstart februar 2025, varighet 12 uker.
- Omfang Tidsbegrenset 3 måneders innsats. Våre prosjekter holdes alltid innenfor avtalt tid og omfang, maksimalt 60 timer over tre måneder.