Om organisasjonen
Idretten er ikke for alle. For dem som sliter med rusmisbruk, psykisk syke, unge lovbrytere, domfelte og løslatte, unge “utenfor” og minoriteter er det ikke mange tilbud. Foreningen Ett slag av gangen (heretter ESAG) er en ideell og livssynsnøytral forening. Foreningen har som formål å søke midler og yte støtte til landets golfklubber som i tillegg til sin vanlige aktivitet, driver eller ønsker å drive aktivitetstilbud for denne gruppen.
Aktivitetstilbudet gir deltakerne mulighet til fysisk aktivitet etter egne forutsetninger og ønsker samt deltakelse på en arena for sosial utvikling, mangfold og integrering. Matservering og arbeidstrening er viktige elementer i tilbudet. Målsettingen er å få deltakerne tilbake i jobb og skole. ESAG har inngått et samarbeid med Emploi- Sens arbeidsinkludering, hvor en jobbspesialist jobber opp mot 5 prosjektklubber og er tilgjengelig for de aktuelle deltakerne i 2 år.
ESAG har inngått et samarbeid med Norges Golfforbund som vil være med å sikre aktivitet i våre samarbeidende klubber.
ESAG har ambisjoner om et spleiselag der det offentlige, idretten gjennom golf og næringslivet står sammen.
Pro bono-prosjektet
ESAG ønsker å sikre en mer forutsigbar finansiering til sin drift gjennom å tiltrekke seg samarbeidspartnere i næringslivet.
Teamet skal hjelpe ESAG med en salgsstrategi og salgspresentasjon for å skaffe samarbeidspartnere i næringslivet.
Utarbeide en interessentanalyse og en leadsliste over potensielle samarbeidspartnere som er i tråd med ESAG virksomhet og verdier
Utarbeide en salgsstrategi for næringslivssamarbeid
Spisse ESAGs budskap slik at de kommuniserer det unike med sitt samfunnsoppdrag effektivt til næringslivet og blir en attraktiv og preferert samarbeidspartner
Utarbeide et forenklet samfunnsregnskap som viser hva utenforskap for personer målgruppen representerer koster samfunnet pr person. Dette ønskes brukt i kommunikasjon med samarbeidspartnere.
Lage et egnet presentasjonsprodukt, f.eks powerpoint-presentasjon, brosjyre, eller lignende som ESAG kan bruke i sin kommunikasjon mot næringslivet
Utarbeide en handlingsplan for implementering av salgsstrategien
Øivind Solheim,
Pro bono-prosjektleder
Beate Viktoria Ørbeck,
Pro bono-konsulent
Jens Petter Mathisen,
Pro bono-konsulent
Erik Wattne,
Pro bono-konsulent
Britt Vassdal Evjenth,
Pro bono-konsulent
Tahiya Hussain,
Pro bono-konsulent
Steinar Kyrkjebø,
Pro bono-prosjektmentor
Kontaktperson for prosjektet
Toril Ritland Thomsen
Prosjektkoordinator
91 65 14 23
toril@prosperastiftelsen.no
Noe for deg?
Vi søker frivillige konsulenter som vil bidra med sin erfaring i prosjekter for ideelle organisasjoner.