Om organisasjonen
Mange med hjertefeil har ofte flere diagnoser i tillegg til hjertefeilen, noe som gjør at de trenger tilrettelegging i hverdagen som familiemedlem, som barnehagebarn eller som elev på skolen.
Foreningen for hjertesyke barn har utviklet Hjertepermen som skal lette prosessen med tilpasning rundt barnet. Her finnes informasjon om barnets hjertediagnose samt evt. tilhørende diagnoser og tips til hvordan det bør tilrettelegges i hverdagen. Informasjonen er i første omgang ment til foreldrene men materiellet har også en Lærerperm som inneholder målrettet informasjon til lærer og andre i laget rundt barnet. Foreldrene oppfordres til å bruke permen som utgangspunkt for møter med barnehage-/skole og informere om barnets diagnoser og behov. Permen følger barnet helt til oppstart videregående. Hjertepermen ble lansert i 2015 og er nå i sitt 5. opplag. Den er per i dag kun et fysisk produkt.
Prosperastiftelsen skal bistå med digital produktutvikling av Hjertepermen.
Prosjektet gjøres i samarbeid med Stiftelsen Dam.
Prosjektet gjøres i samarbeid med:
Pro bono-prosjektet
Foreningen for hjertesykebarn ønsker hjelp til å planlegge en versjon 2.0 av permen som tar høyde for den digitale tidsalderen vi lever i. Samtidig som en digital løsning ikke er til å komme utenom, er den røde Hjertepermen en innarbeidet merkevare i målgruppa og nettverket rundt som er viktig å ta i betraktning. Bla. opplever foreldre å ha mer “pondus” i møter med barnehager og skoler når de kommer med permen under arma
Det er viktig at ikke fordeler ved fysisk perm mistes i prosessen.
Pro bono-teamet skal:
1) Gjennom innsiktarbeid, kartlegge dagens bruk av
Hjertepermen samt verdien av at den er fysisk og hvordan
verdien kan gjenskapes digitalt
2) Utarbeide mulige digitale løsninger for Hjertepermen med
pros and cons per løsning samt kostnadsestimat
3) På basis av innsikt i pkt. 1 og 2, komme med anbefalinger til digital produktutvikling av Hjertepermen. “Hjertepermen 2.0”
Ønsket kompetanse
- Prosjektleder
- Kartlegging/innsiktsarbeid
- Kommunikasjon
- Digital produktutvikling og digital brukertesting
- Forretningsutvikler
- Prosjektmentor
Prosjekt med fokus på

Kontaktperson for prosjektet

Anne Berit Aarvold
Porteføljestyrer
47 76 00 82
anne.berit@prosperastiftelsen.no
Prosjektdetaljer
- Arbeidssted Oslo
- Oppstart Oppstart i september, 3 mnd. varighet
- Omfang Tidsbegrenset 3 måneders innsats. Våre prosjekter holdes alltid innenfor avtalt tid og omfang, maksimalt 60 timer over tre måneder.
Slik gjennomfører du en enkel digital brukertest
Vi gjennomfører en brukertesting for å finne ut hva kundene dine egentlig tenker om en tjeneste eller et produkt. Det kan for eksempel være en nettside, en app eller et påmeldingsskjema.