Om organisasjonen
Norges speiderforbund (NSF) er en landsdekkende organisasjon med rundt 17.000 medlemmer fordelt på over 250 lokale speidergrupper. Norges speiderforbund har i over 100 år skapt fellesskap der barn og unge utvikler lederegenskaper, samarbeidsevner og naturforståelse.
Gjennom speidermetoden – læring gjennom opplevelser, ansvar og samarbeid – søker NSF å styrke unge menneskers selvtillit og mestringsevne med friluftsliv som hovedramme. Hvert år gjennomføres tusenvis av speidermøter, i tillegg til turer og leirer, der barn og unge lærer praktiske ferdigheter som førstehjelp, friluftsliv og samfunnsengasjement.
Pro bono-prosjektet
Målet med dette prosjektet er at NSF skal spisse budskap og kommunikasjon, slik at organisasjonen gir et tydelig bilde av hvem de er. I dag eksisterer det ulike oppfatninger rundt hva NSF er og hvordan de bør kommunisere både internt og eksternt. Denne uklarheten kan svekke organisasjonens evne til å engasjere medlemmer, rekruttere nye speidere og bygge en sterk og enhetlig merkevare.
Teamet skal i tett samarbeid med NSF:
Kartlegge eksterne og interne kommunikasjonskanaler, inkludert formål og egnethet
Komme med konkrete forslag til justeringer og profesjonalisering av kommunikasjonsstrategien og innhold-og kanalstrategien
Utarbeide en operasjonell markedsplan for både intern og ekstern kommunikasjon, som inneholder blant annet ansvarsfordeling, årshjul, budsjettbehov, tidsplan og KPI’er.
Ønsket kompetanse
Prosjektleder, kommunikasjon, markedsføring, SoMe, strategi, prosjektmentor
Prosjekt med fokus på


Kontaktperson for prosjektet

Eline Anvik
Prosjektkoordinator
94 84 11 93
eline@prosperastiftelsen.no
Prosjektdetaljer
- Arbeidssted Oslo
- Oppstart Oppstart i mars, 3 mnd varighet.
- Omfang Tidsbegrenset 3 måneders innsats. Våre prosjekter holdes alltid innenfor avtalt tid og omfang, maksimalt 60 timer over tre måneder.