Om organisasjonen
Gi Effektivt er en norsk ideell organisasjon med mål å hjelpe nordmenn å støtte de beste tiltakene for å bekjempe fattigdom og lidelse i verden som helhet. Organisasjonen anbefaler hvilke veldedige formål og organisasjoner som gir mest mulig effekt per krone donert, basert på forskning og grundig analyse.
Gi Effektivt baserer seg på evalueringer og anbefalinger fra et internasjonalt nettverk av eksperter. Dette gjelder spesielt organisasjonen GiveWell, som hvert år bruker titalls tusen timer på å evaluere ulike bistandstiltak og organisasjoner innen global helse og fattigdomsreduksjon. Resultatet er en liste med topp anbefalte tiltak og organisasjoner. Gi Effektivt jobber for å videreformidle denne informasjonen til det norske folk, og sørge for at flere støtter deres anbefalte organisasjoner. I tillegg gir de grundig og personlig filantropisk rådgivning til givere som kan tenke seg å gi bort store beløp.
Pro bono-prosjektet
Gi Effektivt ønsker hjelp til å bli mer synlige generelt, og spesielt inn mot sine definerte målgrupper. De har kommet godt på vei med sine markedsførings- og merkevarestrategier. Det innebærer blant annet en kartlegging av potensielle målgrupper, som høyt utdannede mennesker innen teknologi, økonomi og ingeniørfag.
Gi Effektivt ønsker nå at et eksternt team bistår dem med å ta neste steg for å bli mer synlige, både på kort sikt og med en langsiktig plan. I tillegg er det et ønske om å få opplæring på relevante tema underveis i prosjektet for å sikre intern kompetansehevning på området.
Teamet skal i tett samarbeid med nøkkelpersoner i Gi Effektivt:
- Gi innspill på eksisterende arbeid og bistå med å gå fra strategi til konkret handling. Hva bør være det neste steget i markedsføringen?
Utarbeide noen konkrete mål med markedsføringen.
Vurdere hvilke kanaler som er mest optimale å anvende og hvordan de bør brukes?
Hvilke konkrete tiltak anbefales?
Utarbeide og eventuelt ved tid bistå i gjennomføring av planer, kampanjer og/eller tiltak
Underveis i prosjektet lage enkel dokumentasjon på fremgangsmåte slik at Gi Effektivt kan gjenbruke metodikk på et senere tidspunkt der det er mulig.
- Lage en markedsføringsplan med steg for steg fremgangsmåte for hvordan nå de definerte markedsføringsmålene.
Formålet med prosjektet
Å øke Gi Effektivts synlighet, generelt og spesielt i identifiserte målgrupper, og sørge for at flere blir kjent med organisasjonen og tjenesten deres.
Å øke antall givere som bruker Gi Effektivt.
Prosjekt med fokus på
Kontaktperson for prosjektet
Espen Syse Houge
Prosjektkoordinator
92 86 19 70
espen@prosperastiftelsen.no
Slik lager du en merkevareplattform
En merkevareplattform er en enkel og strukturert fremstilling av virksomhetens identitet som viser hvordan virksomheten fremstår for omverdenen.
Noe for deg?
Vi søker frivillige konsulenter som vil bidra med sin erfaring i prosjekter for ideelle organisasjoner.