Om organisasjonen

En ren Oslofjord i økologisk balanse, som er tilgjengelig for alle? Ja, takk!

Oslofjordens Friluftsråd er en ideell organisasjon som skal ivareta og forbedre naturressurser og miljø i og omkring Oslofjorden. Dette innebærer å bedre tilgjengeligheten i kystsonen, drive opplæring i bærekraftig friluftsliv samt bistå offentlige etater i arbeidet med planlegging og forvaltning av områder og anlegg for friluftsliv.

I tillegg driftes 72 kystledhytter som leies ut rimelig, slik at flest mulig har råd til å bruke dem. Hyttene er stort sett historiske bygg som er gått ut av sin opprinnelige bruk, for eksempel fyr, forsvarsbygg og nedlagte feriehjem. I stedet for at eiendommene selges til privatpersoner, bevares kystkulturen og allmennheten får et rimelig tilbud om opphold på unike steder.

Oslofjordens Friluftsråd ønsker hjelp til å gjennomføre en markedsanalyse og lage en markedsføringsstrategi, med mål om å utnytte ledig kapasitet.

Prosjektet gjøres i samarbeid med:

Pro bono-prosjektet

De siste årene har Kystleden gått med et lite underskudd, da prisene for overnatting har stagnert, mens lønn- og vedlikeholdskostnader har økt. Utenom høysesongen er ledig kapasitet stor. Sist brukerundersøkelse ble gjennomført etter sesongen i 2020.

Pro bono-teamet skal:

  • Gjennomføre en markedsanalyse for å;
    - Kartlegge dagens tilbud, målgruppe og konkurrenter
    - Kartlegge dagens markedsføring av kystledhyttene
  • Basert på innsikten; gi råd om potensielle målgrupper og hvordan tilbudet og markedsføring kan utvikles for å være relevant for flere

  • Lage en handlingsplan for 2025-2026

Ønsket kompetanse

  • Prosjektleder
  • Research/analyse
  • Tjenestedesign
  • Markedsføring/kommunikasjon
  • Erfaring fra reiselivsbransjen
  • Prosjektmentor

Prosjekt med fokus på

God helse og livskvalitet
Livet i havet

Kontaktperson for prosjektet

Sarah Elise Gjemdal

Prosjektkoordinator
41 85 50 43
sarah@prosperastiftelsen.no

Prosjektdetaljer

  • Arbeidssted Oslo
  • Oppstart Oppstart i februar, 3 mnd. varighet
  • Omfang Tidsbegrenset 3 måneders innsats. Våre prosjekter holdes alltid innenfor avtalt tid og omfang, maksimalt 60 timer over tre måneder.
Relevant verktøy:

Slik segmenterer du og hvorfor

Å segmentere er å dele inn ditt marked, altså de menneskene du skal nå med din tjeneste eller tilbud, i grupper med like kjennetegn og behov.

Meld interesse

Ved å sende inn dette skjema samtykker du til at vi lagrer dine personopplysninger for å kunne kontakte deg.