Om organisasjonen
En ren Oslofjord i økologisk balanse, som er tilgjengelig for alle? Ja, takk!
Oslofjordens Friluftsråd er en ideell organisasjon som skal ivareta og forbedre naturressurser og miljø i og omkring Oslofjorden. Dette innebærer å bedre tilgjengeligheten i kystsonen, drive opplæring i bærekraftig friluftsliv samt bistå offentlige etater i arbeidet med planlegging og forvaltning av områder og anlegg for friluftsliv.
I tillegg driftes 72 kystledhytter som leies ut rimelig, slik at flest mulig har råd til å bruke dem. Hyttene er stort sett historiske bygg som er gått ut av sin opprinnelige bruk, for eksempel fyr, forsvarsbygg og nedlagte feriehjem. I stedet for at eiendommene selges til privatpersoner, bevares kystkulturen og allmennheten får et rimelig tilbud om opphold på unike steder.
Oslofjordens Friluftsråd ønsker hjelp til å gjennomføre en markedsanalyse og lage en markedsføringsstrategi, med mål om å utnytte ledig kapasitet.
Pro bono-prosjektet
De siste årene har Kystleden gått med et lite underskudd, da prisene for overnatting har stagnert, mens lønn- og vedlikeholdskostnader har økt. Utenom høysesongen er ledig kapasitet stor. Sist brukerundersøkelse ble gjennomført etter sesongen i 2020.
Pro bono-teamet skal:
- Gjennomføre en markedsanalyse for å;
- Kartlegge dagens tilbud, målgruppe og konkurrenter
- Kartlegge dagens markedsføring av kystledhyttene Basert på innsikten; gi råd om potensielle målgrupper og hvordan tilbudet og markedsføring kan utvikles for å være relevant for flere
Lage en handlingsplan for 2025-2026
Ønsket kompetanse
- Prosjektleder
- Research/analyse
- Tjenestedesign
- Markedsføring/kommunikasjon
- Erfaring fra reiselivsbransjen
- Prosjektmentor
Prosjekt med fokus på


Kontaktperson for prosjektet

Sarah Elise Gjemdal
Prosjektkoordinator
41 85 50 43
sarah@prosperastiftelsen.no
Prosjektdetaljer
- Arbeidssted Oslo
- Oppstart Oppstart i februar, 3 mnd. varighet
- Omfang Tidsbegrenset 3 måneders innsats. Våre prosjekter holdes alltid innenfor avtalt tid og omfang, maksimalt 60 timer over tre måneder.
Slik segmenterer du og hvorfor
Å segmentere er å dele inn ditt marked, altså de menneskene du skal nå med din tjeneste eller tilbud, i grupper med like kjennetegn og behov.