Om organisasjonen

Fundraising Norge  fungerer som en interessepolitisk og faglig aktør som jobber for å forbedre rammebetingelsene og omdømme for fundraising-sektoren i Norge. De når ut til fundraisere og andre ansatte i over 150 ideelle organisasjoner i Norge. Fundraising Norge har oppnådd etablering av et fullverdig bransjeprogram, økt inntjening for medlemmene og etablering av en utpreget delingskultur. Nettverk og arbeidsutvalg er også utviklet basert på medlemmenes behov og ønsker.

Organisasjonen har en stabil økonomi basert på medlemsvekst og økt aktivitet.

Prosjektet gjøres i samarbeid med:

Pro bono-prosjektet

Fundraising Norge ønsker en ekstern effektmåling av det arbeidet de gjør på vegne av bransjen. Dette vil gi merverdi for medlemmene og er avgjørende for medlemsbevaring og rekruttering. I tillegg er det også verdifullt at politikere og andre beslutningstakere ser verdien av deres arbeid. Denne innsikten er også viktig fordi Perspektivmeldingen viser til et fremtidsbilde hvor økt selvfinansiering for organisasjonene blir enda viktigere.

Pro bono-teamet skal:

1) Lage et enkelt og effektivt system for å jevnlig måle effekten av Fundraising Norge arbeid for de ulike målgruppene.

2) Utvikle et rammeverk som dokumenterer den samfunnsøkonomiske gevinsten ved Fundraising Norgearbeid .

3) Lage en plan for implementering av rapporteringen samt kommunikasjon av effekten mot medlemmer og politiske miljøer.

Ønsket kompetanse

  • Prosjektledelse
  • Organisasjonsutvikling
  • Strategi
  • Tjenesteutvikling
  • Kommunikasjon
  • Prosjektmentor

Prosjekt med fokus på

Samarbeid for å nå målene

Kontaktperson for prosjektet

Toril Ritland Thomsen

Prosjektkoordinator
91 65 14 23
toril@prosperastiftelsen.no

Prosjektdetaljer

  • Arbeidssted Oslo
  • Oppstart Oppstart i januar/februar, 3 mnd. varighet
  • Omfang Tidsbegrenset 3 måneders innsats. Våre prosjekter holdes alltid innenfor avtalt tid og omfang, maksimalt 60 timer over tre måneder.
Relevant verktøy:

Slik setter du SMARTe mål for din virksomhet

Når visjon og misjon for virksomheten er definert, er det viktig å formulere noen gode mål. En metode som ofte brukes for å sette gode mål er SMART.

Meld interesse

Ved å sende inn dette skjema samtykker du til at vi lagrer dine personopplysninger for å kunne kontakte deg.