Om organisasjonen
Kreft rammer ikke bare den som er syk, den rammer hele familien. I 20 år har deres spisskompetanse vært avgjørende for tusenvis av mennesker som møter sorg og krise. Som en sentral aktør i Rogaland er de et uunnværlig supplement til det offentlige helsevesenet. Deres arbeid bidrar til å avlaste helsevesenet og har en klar samfunnsøkonomisk gevinst
«Disse samtalene er mye av grunnen til at jeg nå er tilbake i full jobb, for de har gjort at jeg har klart å stå i det som er vanskelig og lært meg å eie det.» – Sitat fra pårørende og etterlatt
Flere får kreft, og flere overlever og lever lenger med kreftdiagnosen. Ved inngangen av 2025 var det 350 000 menn og kvinner i Norge som har hatt kreft eller som lever med sin kreftsykdom. Det er over 100 000 flere enn for 10 år siden. KOR har både gratistilbud til denne målgruppen samt etablert en nettbutikk med produkter for salg. Organisasjonen ønsker å nå målgruppene på en effektiv måte samt øke inntekter via salg og gjennom økonomiske støttespillere (medlemmer, faste givere, bedriftsmedlemmer, gaver).
Pro bono-prosjektet
KOR ønsker bistand til å etablere en overordnet og helhetlig digital markedsføringsstrategi for å mer effektivt kunne nå målgruppene og øke sine salgsinntekter.
Pro bono-teamet skal:
- Utarbeide konkrete tiltak for å øke KORs merkevareprofil; tydeliggjøring av verdiforslag, målgrupper og tjenester/produkter.
- Utarbeide tiltak for økt brukervennlighet på hjemmesiden slik at målgruppene enkelt finner frem
- Utarbeide en veileder for hvordan KOR kan markedsføre og få økt salg på sine nye produkter og dermed øke inntektene
Ønsket kompetanse
- Prosjektleder
- Strategi
- Kommunikasjon
- Erfaring fra ideell sektor
- Prosjektmentor
Har du annen kompetanse og erfaring og ønsker å bidra på dette prosjektet; ta kontakt med oss!
Prosjekt med fokus på
God helse og livskvalitet
Bærekraftige byer og lokalsamfunn
Kontaktperson for prosjektet

Nina Byberg
Regionsleder Rogaland og Agder
992 05 114
nina@prosperastiftelsen.no
Prosjektdetaljer
- Arbeidssted Stavanger
- Oppstart Oppstart i januar/februar, 3 mnd. varighet
- Omfang Tidsbegrenset 3 måneders innsats. Våre prosjekter holdes alltid innenfor avtalt tid og omfang, maksimalt 60 timer over tre måneder.
Slik planlegger du ditt markeds- og salgsarbeid
En salgstrakt er en systematisk, iverksatt plan for å identifisere – tiltrekke – engasjere – samhandle – ivareta kunder.

