Om organisasjonen
Omattatt er en unik, ideell, kreativ møteplass for bærekraft og fellesskap lokalisert i Asker. De forener sirkulær økonomi (ombruk av materialer) med sosial inkludering og læring. Deres kjerne er å redde fysiske og menneskelige verdier som ellers ville gått tapt. De fungerer som et lavterskel samlingspunkt for voksne (forebygger ensomhet) og et kreativt fritidstilbud for barn og unge, alt drevet av frivillighet og et sterkt miljøfokus
Pro bono-prosjektet
Prosperastiftelsen skal bistå med å gi Omattatt en tydelig, samlende og strategisk plattform. Dette sikrer at organisasjonens historie (kjernefortellingen), fremtid (visjonen) og hvem de snakker til (målgruppene) er konsistente, lettfattelige, og bidra til å lette organisasjonens evne til å tiltrekke seg midler, frivillige og deltakere.
Pro bono-teamet skal utarbeide
1) Visjon: utarbeide en oppdatert visjon med fokus på hvem Omatt er og vil være og samfunnsnytten de bidrar til.
2) Fortelling : Formulere kjernefortellingen til Omattatat.
3) Målgrupper og prioriteringer: Definere,beskrive og prioritere målgrupper som kan tiltrekke seg midler som sikrer drift for Omattatt.
4) Budskapsbank: Utvikle nøkkelbudskap for de ulike målgruppene som kobler organisasjonens innsats til relevante samfunnsmål, kommunale planer og prioriteringer.
Ønsket kompetanse
- Prosjektleder
- Forretningsutvikling
- Kommunikasjon/Markedsføring
- Strategi
- Organisasjonsutvikling
- Prosjektmentor
Prosjekt med fokus på
God helse og livskvalitet
Bærekraftige byer og lokalsamfunn
Ansvarlig forbruk og produksjon
Kontaktperson for prosjektet

Toril Ritland Thomsen
Prosjektkoordinator
91 65 14 23
toril@prosperastiftelsen.no
Prosjektdetaljer
- Arbeidssted OsloAkershus
- Oppstart Oppstart i januar/februar, 3 mnd. varighet
- Omfang Tidsbegrenset 3 måneders innsats. Våre prosjekter holdes alltid innenfor avtalt tid og omfang, maksimalt 60 timer over tre måneder.
Fortell din historie
Si meg hvem du er! Mange veldedige organisasjoner lykkes dårlig med å skaffe finansiering. Ofte er årsaken at de ikke har et unikt og tydelig budskap. Les mer nedenfor.

