Om organisasjonen
Oslo Byes Vel er en uavhengig medlemsorganisasjon stiftet i 1811, og har i over 200 år arbeidet med å ta vare på byens identitet gjennom kulturminnevern, byutvikling og formidling av Oslos historie. Organisasjonen har bidratt til bevaring av viktige kulturminner som Militærhospitalet og Den Gamle Krigsskole, de publiserer tidsskriftet St. Hallvard og drifter det største nettstedet som formidler informasjon om Oslo: oslobyleksikon.no. Oslo Byes Vel arrangerer også foredrag og andre aktiviteter for å styrke bevisstheten om byens historie og utvikling.
Til tross for dette viktige arbeidet, har organisasjonen de siste årene opplevd en årlig medlemsnedgang på rundt 5 %. Medlemsmassen består i hovedsak av eldre innbyggere fra Oslo vest. For å sikre videre drift og fremtidig relevans, ønsker Oslo Byes Vel nå å rekruttere flere – særlig yngre – medlemmer.
Prosperastiftelsen skal derfor, i samarbeid med Gjensidigestiftelsen, bistå Oslo Byes Vel i å utvikle en rekrutteringsplan.
Målet er å gjøre organisasjonen mer synlig og attraktiv for nye målgrupper, slik at Oslo Byes Vel kan fortsette sitt samfunnsengasjement i enda 200 år.
Pro bono-prosjektet
1. Med utgangspunkt i ny strategi og medlemsbase foreslå de lettest rekrutterbare målgruppene og lage personas på disse.
2. Foreslå aktiviteter og budskap for effektivt å nå ut til de identifiserte målgruppene.
3. Utarbeide en konkret handlingsplan for medlemsrekruttering med mål om langsiktig engasjement
Ønsket kompetanse
Prosjektleder
Marked/Kommunikasjon
Markedsanalyse
Strategi
Tjenestedesign
Prosjektmentor
Prosjekt med fokus på

Kontaktperson for prosjektet

Toril Ritland Thomsen
Prosjektkoordinator
91 65 14 23
toril@prosperastiftelsen.no
Prosjektdetaljer
- Arbeidssted Oslo
- Oppstart Oppstart i august/september, 3 mnd. varighet
- Omfang Tidsbegrenset 3 måneders innsats. Våre prosjekter holdes alltid innenfor avtalt tid og omfang, maksimalt 60 timer over tre måneder.
Slik lager du Personas
Personas er en fiktiv beskrivelse av en typisk kunde i din målgruppe. For å skape en god tjeneste, er det viktig å ha detaljert kjennskap til de som skal benytte tjenesten/produktet ditt.