Om organisasjonen
Redd Barna har i 100 år kjempet for at alle barn skal leve et verdig liv – uansett hvem de er og hvor de bor.
Redd Barna er til stede i over 100 land, inkludert Norge hvor, de sørger for et bredt spekter av lokale tilbud. I region Midt-Norge er ca 160 frivillige engasjerte i å arrangere lav-terskel aktiviteter for barn og unge i ulike arenaer. Redd Barna Midt har et mål om å øke til 200 frivillige i 2025, og at dette holder seg stabilt fremover. Redd Barnas frivillige er deres viktigste ressurs; jo flere frivillige, jo flere barn kan de hjelpe.
Redd Barna Midt har godt datagrunnlag for arbeidet som gjøres med rekruttering per i dag. Det foreligger tall på hvilke kanaler de frivillige kommer fra, hvor mange som “stopper opp” på hjemmesiden, samt resultater fra en digital SOME-kampanje som ble gjennomført, men som ikke ga ønsket resultat. Redd Barna ønsker derfor hjelp til å analysere og se på mulige strategier for å nå flere potensielle frivillige i regionen.
Prosjektet gjøres i samarbeid med:

Pro bono-prosjektet
Pro bono-teamet skal:
1) Analysere datagrunnlaget til Redd Barna; Hva fungerer, og hva bør justeres på? Hvem når de ut til? Hvem når de ikke? Og hvorfor?
2) Koble funn fra punkt 1 sammen med personas utviklet av Redd Barna sentralt, og se om det er “hull”i rekrutteringsarbeidet som Redd Barna Midt kan tette
3) Utarbeide forslag til tiltak som kan bedre rekrutteringen, gjerne i form av årshjul, handlingsplan eller tilsvarende - som er tilpasset Redd Barnas kapasitet.
Ønsket kompetanse
- Prosjektleder
- Kommunikasjon
- Markedsføring
- Tjenestedesign
- Erfaring med rekruttering
- Prosjektmentor
... eller annen relevant kompetanse eller erfaring som kan passe. Ta kontakt ved interesse!
Prosjekt med fokus på

Kontaktperson for prosjektet

Sarah Elise Gjemdal
Prosjektkoordinator
41 85 50 43
sarah@prosperastiftelsen.no
Prosjektdetaljer
- Arbeidssted Trondheim
- Oppstart Oppstart i september, 3 mnd varighet
- Omfang Tidsbegrenset 3 måneders innsats. Våre prosjekter holdes alltid innenfor avtalt tid og omfang, maksimalt 60 timer over tre måneder.
Slik bruker du sosiale medier effektivt
• Kommuniser og del informasjon • Led kunder og potensielle kunder til nettsted • Bygg relasjoner de frivillige imellom, for å informere om det som skjer.